Pengubat Gundah Gulana


Di sebuah rumah saya melihat seperti ada keramaian. Sebenarnya tidak. Mereka berkumpul anak menantu bersama Sukarelawan UKM mengemas rumah.

Ketika berkumpul untuk mengambil gambar sebagai kenangan bersama Sukarelawan UKM seorang wanita bertanya saya dalam slang Jawa " Ini mahu masuk TV mana Encik?"

"Saya pun tak tahu nak masuk ke TV mana, sebab saya tengok semua TV kat rumah ni dah habis terendam...agaknya dah dua minggu tak tengok TV ye?" balas saya bergurau.

Mereka ketawa. Fikir saya mungkin ini sudah boleh menghiburkan mereka. Setidak-tidaknya Hari Raya Aidilfitri kelak bila saya mahu ke Segamat dapat singgah untuk menyampaikan gambar hari ini.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Pengalaman Meninjau Kesan Banjir Besar di Johor 2006-2007

Menjengah Makam Laksamana Bentan di Kota Tinggi, Johor.SELEPAS BANJIR: Mengubati perasaan insan yang derita.....